Salı, Mayıs 07, 2013

Fındıklı Çilekli Tartölet



Hafta sonu kuzenli kahvaltımızdan bir tatlı daha.

Bu tarifin tabanında Hünerli Bayan Müge Hüner’in tarifini denedim. Nefis!

E altyapı güzel, temel sağlam olunca size de süslemek, allamak, pullamak kalıyor. Kremasını da milföy çubuklarından kalan kremayı kullandım. Çilekleri de Allah yaratmış mis gibi var mı daha ötesi.

Ne sihirdir ne keramet el becerisidir marifet :) Henüz çok hünerli olamasak da, hedefimiz inşallah mutfakta bunlar da benden sorulur diyebilmek :) Mükemmeliyetçi olunca azıyla yetinemiyor insan.

Tarifi övüyorum çünkü tabanı Hünerli Bayanlardan, Kreması arkadaşım Özlem’in tarifinden, meyvesi de Rabbimden. İşte o yüzden bu tarif çok lezzetli.

Aslında minik tartölet kalıplarımla yaptım bu tarifi, artan hamurdan da bu fotoğraftaki tartölet çıktı. Minikler biraz fazla pişip solaryumdan yeni çıkmış bir hal alınca onları fotoğraflamadım :)

Müge Hüner’inde belirttiği gibi büyük kalıplarla yaparsanız keserken biraz zorlanıyorsunuz, minik kalıplarla yaparsanız servis etmeniz daha kolay olur.

Bu tarifle 18 küçük, 1 tane de orta boy tartöletim oldu.


FINDIKLI ÇİLEKLİ TARTÖLET


Malzemeler


  • 125 Gr. Yumuşak Margarin
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Su Bardağı Fındık
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Adet Yumurta
  • 2,5 - 3 Su Bardağı Un



Üzerini süslemek için  Çilek

Yapılışı 


Yumuşamış margarinimizi ve pudra şekerini elimizle yoğuruyoruz, iyice karışınca fındık, limon kabuğu rendesi ve yumurtasını ekliyoruz. Karışımı iyice yediriyoruz. 

Unu azar azar ilave ederek karıştırmaya devam ediyoruz.

Yumuşak ama yapışmayan bir kıvam alana kadar karıştırıyoruz.

Buzdolabında 1 saat bekletiyoruz.

Yağladığımız tart kalıplarına, merdaneyle 1 cm kalınlığında açtığımız hamurumuzdan kesip koyuyoruz, iyice bastırıp kalıbın şeklini almasını sağlıyoruz.

180°C fırınımızda üzerleri hafif pembeleşene kadar 20-25 dk kadar pişiriyoruz.

Pişince fırından alıp, kalıplarından çıkarıp ılınmaya bırakıyoruz.

Hazırladığımız kremamızdan kalıplarımıza dolduruyoruz. *Bu aşamada krema sıkma aparatını kullanmanızı tavsiye ediyorum.

Son olarak üzerini çilekle süslüyoruz.

Buzdolabına alıp, birkaç saat sonra servis yapabilirsiniz.

Afiyetler olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder