Pazartesi, Mayıs 06, 2013

Kremalı Milföy Çubukları / Milföy Tatlısı



Bir haftalık uzun bir aradan sonra tekrar bloğuma bir şeyler ekleyebileceğim için mutluyum. Neredeyse bir haftadır evde hiç bir şey yapmadığımdan ekleyecek bir şeyim yoktu. Ama hafta sonu kuzenlerle yaptığımız geniş kahvaltı sofrasından tariflerim olacak inşallah bu hafta.

Sofranın son halini çekemedim, her şey dört dörtlük olsun diye uğraşırken fotoğraf çekmek aklıma bile gelmedi. Halbuki blogları gezinirken davet masası fotoğraflarına bakmaya bayılırım, bunu nasıl atladım bilemiyorum :) Sadece tatlılarımı bir gün önceden hazırladığım için onların fotoğraflarını çekebildim.




KREMALI MİLFÖY ÇUBUKLARI

Bu tarifin bir çok çeşidini internette görebilirsiniz. Genelde külah şeklinde yapılıp içi kremayla doldurulup servis ediliyor ama ben farklı olmasını istediğim için biraz daha uğraştırıcı olan bu yolu seçtim. Uğraştırıcıydı ama kesinlikle değdi.

Milföy o kadar güzel bir hamur ki tatlıya da koysanız harika oluyor tuzluya da. Daha önce de farklı şekilde denemiştim milföyü pasta olarak, ondan da çok memnun kalmıştık. Kısacası milföy hayal kırıklığına uğratmayacak bir tat.

Lafı fazla uzatmadan tarife geçelim.

Ben bu tarifte, bir arkadaşımdan tarifini aldığım İncirli Kremalı Kek'in kremasını kullandım. Krem şantiyi tek başına pek sevmesem de muhallebinin içine eklenince bayılıyorum. Bu tatlımıza da hafiflik ve lezzet kattı. Kendisine teşekkür ediyorum :)



Malzemeler
  • 6 adet milföy hamuru (dikdörtgen)
  • 1 yumurta sarısı
  • 6 adet A4 kağıdı ya da yağlı fırın kağıdı
  • Bant ve makas :)


Kreması İçin
  • 4 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı şeker
  • 1 paket toz krem şanti


Hazırlanışı


Öncelikle yağlı kâğıdımızı ince şeritler halinde kesiyoruz, sarıp rulo haline getiriyoruz. İki ucundan bantlıyoruz. A4 kâğıdıyla da yapabilirsiniz fakat yağlamanız gerekecektir, ben A4 kullandım. 

Milföyler dolaptan çıkıp oda sıcaklığına ulaştıklarında her birini uzunlamasına 4 eşit şerit kesiyoruz. Hazırladığımız rulolarımıza aralarında boşluk kalmayacak şekilde sarıyoruz, yağladığımız fırın tepsisine diziyoruz. Tüm milföyler bitince kâğıtların uzun kalan kısımlarından biraz kesebilirsiniz ama tamamen kesmeyin yoksa çıkarması çok zor olur. 

Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180°C fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından alınca kâğıtlarını çıkarıyoruz. Bu aşamada pes etmemek çok önemli J

Not: Ilındıkça kâğıtları çıkartmanın daha kolay olduğunu fark ettim, kâğıtlarını ılınınca çıkarabilirsiniz.

Krema malzemelerimizi şanti hariç karıştırıp ocağa alıyoruz, pişip kıvamını alınca altını kapatıp krem şantiyi ekliyoruz ve blendırla iyice çırpıyoruz. 


Krema torbasına doldurup milföylerimizin içini dolduruyoruz. İki ucu açıkta kalan milföyleri toz antep fıstığına buluyoruz. 

Üzerine meyve sosu döküp servis yapıyoruz. *Ben hazır sos kullandım.

Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder