Perşembe, Nisan 18, 2013

Fırın Sütlaç


Sürekli yaptığım fırın sütlaç. Hayal kırıklığına uğratmayacak garanti bir tarif. Bunu yapmaya başladığımdan beri hiç normal sütlaç yapmadım. Üzeri kızarınca lezzeti tamamen değişiyor sanki. Tarifin aslı Oktay Usta’dan.

Nasıl yapmışım bir bakalım.

Malzemeler

  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 2 su bardağı su
  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 tatlı kaşığı mısır nişastası
  • Ketılımızda ayrıca 1,5 litre suyumuzu kaynatıyoruz.

Hazırlanışı

  • Pirinç ve 2 su bardağı su küçük bir tencere ya da sosluğa alınarak pirinçler pişene kadar kaynatılır. Pişince suyu süzülür.
  • Bir tencerede yarım bardağını ayırdığımız sütümüz ısıtılır, kaynamaya yakın şeker ve pirinci eklenir.
  • Ayrılan yarım bardak sütte mısır nişastası açılır. Tenceredeki süt kaynayınca yavaş yavaş bardaktaki karışım eklenir. Kıvamı normal sütlaca göre biraz daha akışkan olmalı.
  • Bir kaç dakika daha pişince ocağın altı kapatılır.
  • Sütlacımız güveç kaplarına eşit miktarda paylaştırılıp, elimizdeki en derin fırın tepsisine eşit aralıklarla dizilir.
  • Ketılda kaynattığımız su, güveçlerin yarısına gelecek kadar fırın kabına dökülür (benmari usulü gibi) ve 200°C lik fırına verilir. Üzerleri kızarana kadar pişirilir. Biraz ılınınca buzdolabına alınır.
  • Soğuyunca servis yapılır.


*Tarifleri anlatırken sanki muhatabım hiçbir şey bilmiyormuş gibi anlatmaya özen gösteriyorum, evet bunu bilerek yapıyorum. Çünkü eğer bu blogdan faydalanılmasını istiyorsam anlaşılır, iç açıcı ve ayrıntılı olması gerek. Hiç kimse faydalanmayacak olsa bile benim tarif defterim artık burası olacağı için en azından bana hoş görünmesi gerek :)

Fakat fotoğraflarımı hep akşam telefonla çekmek zorunda kaldığım için biraz amatör görünüyor olabilirler. Bu sorunun da üstesinden yakın zamanda geleceğim inşallah. 

Takip ettiğim onlarca bloğa baktığımda yine de eldeki imkanlarla fena şeyler de çıkmıyor hani :) Elinde profesyonel fotoğraf makinası olup da bu kadarını bile yapamayanları görünce, şimdilik bir nebze de olsa rahatlıyorum :)

Ama biraz mükemmeliyetçi olduğum için sanırım, daha iyisi olmalı diyorum.


Çok yakında inşallah :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder