Cuma, Mart 29, 2013

Kıymalı Lavaş Katları - Yağlama



Lavaşları bitirme çalışmaları Varan 3 ve çok şükür bittiler :) Hiçbir şeyi ziyan etmeden mutfakta sürekli değişik şeyler denemeye çalışmak zor iş, bir de üstüne üstlük isim koyabilmek çok zor. Aslında bu yemeğin sahibi ben değilim. Belçika'ya gittiğimizde evinde kaldığımız arkadaşımız Tuba yapmıştı bundan bize. İsmini söylediyse de hatırlayamadım. O kadar hamarat ki bize Maklube bile yapmıştı ki bana ilk maklubemi yemek Belçika'da nasip oldu :)

İçindeki malzemelere farklı şeyler ekleyerek ve çıkararak da yapabilirsiniz. Yalnızca soğan, kıyma ve salçayla da olur ki ben de Tuba'nın öyle yaptığını hatırlıyorum. 

Ben nasıl yapmışım peki;

KIYMALI LAVAŞ KATLARI



MALZEMELER

  • 150 gr kıyma
  • 1 soğan
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 kırmızı (kapya) biber
  • 1 domates
  • Tuz, karabiber, pulbiber
  • 3 adet lavaş

YAPILIŞI

Malzemeleri istediğiniz oranda artırıp kaçak kat çıkabilirsiniz sorun değil :) Kıymayı biraz kavurup, soğanları ekliyoruz. Sonrasında biber, domates ve salçasını da ekliyoruz. Benim domatesim de gram su yoktu o yüzden 1 çay kaşığı kadar su kullandım. En son tuz, karabiber ve pul biberini ekleyip ocaktan alıyoruz. Ayrı bir tavada lavaşları tek tek arkalı önlü ısıtıyoruz. Isınan lavaşa hemen harcımızdan koyup üzerine eşit şekilde yayıyoruz. Üzerine ısıttığımız diğer lavaşı ekleyip yine üzerine harcı sürüyoruz. Lavaşlar bitene kadar bu işlemi uygulayıp en üstte harç olacak şekilde pizza gibi kesip yoğurt eşliğinde servis yapıyoruz.

*Bu yemeğin özelliği yenme şeklinde, yerken fotoğraflayamadım ama anlatmaya çalışayım. Pizza gibi kestiğimiz lavaşların üzerine dilediğimiz kadar yoğurt koyup lavaşı çatalın dişleri arasına alıp rulo gibi sarıyoruz. Afiyetle yiyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder