Salı, Eylül 24, 2013

Hafta sonu Kahvaltı Sofrası ve Domatesli Karışık Kızartma



Selamun Aleykum

Verdiğim uzun araların ardı inşallah hep böyle güzel sofralarla bezenir diyerek, bloğumu takip eden herkese hayırlı işler, hayırlı haftalar ve bol bereketli kazançlar diliyorum.

Blog yazmaya başladığım zamanki kadar enerjik değilim Allah biliyor. O kadar zaman bulup bir şeyler yapamıyorum da eskisi kadar. İnşallah çok daha enerjik, mutfak sevgisiyle dolu, kafamda tariflerin cirit attığı günler de gelecek diye umuyorum :)

Eşim de, tatlı yapayım, değişik şeyler deneyeyim diye gözümün içine bakıyor ama bir şey diyemiyor :) Yormak istemiyor sağolsun.

Ama dönüşüm muhteşem olacak Allah'ın izniyle :)

Bu kahvaltı sofrasını, geçen yıl Belçika, Paris seyahatimizde bizi evlerinde ağırlayan arkadaşlarımız için hazırladım bu hafta sonu. İstanbul'da az bir süre kaldıkları için mümkün olduğunca görüşmeye çalıştık. Çok koşturmacalı bir hafta sonu oldu ama çok şükür güzel geçti her şey. Bu sofrayı da akşamın yorgunluğuyla zoru zoruna kalktığım pazar sabahı hazırladım kardeşimle. Çok bir şey yapamadım ama nasıl olsa yabancı değiller canıım diyerek de çok takılmadım bu mevzuya :) Sağ olsunlar güzel bir pazar sabahı oldu, onlar ve yakışıklı civciv Taha sayesinde :)

Onlar gelmeden sofradan ne çekebilirsem kardır dedim. Bu karede tek eksik sucuklu yumurtaydı ama o da çok önemli değil, nasılda herkes nasıl yapılacağını bilir ;)






  •  Kıymalı Su Böreği (Kayınvalide Sağolsun :)




  • Rüzgar gülü domates ve kuru yemiş reyonu :)



 


  • Domatesli Karışık Kızartma


Farklı olarak tarifini verebileceğim bir tek bu var bugün :)

Domatesli Karışık Kızartma

Malzemeler
  • 8-9 adet kırmızı ve yeşil biber
  • 2-3 adet patlıcan
  • 2-3 adet domates
  • 2-3 diş sarımsak
  • Kızartmak için sıvıyağ, tuz


Hazırlanışı

Biberler, patlıcanlar ve domatesler iyice yıkanıp doğranır, kızartma tavasına alınır. Üzerine sarımsaklar ince kıyılarak eklenir. Biraz sıvı yağ ve tuz da ilave edilip, orta ateşteki ocağa alınır. Kapağı kapanır ve ara ara karıştırılır. Suyunu salarak kokulu kokulu pişiyor, ohh misss :)

Afiyet olsun.




2 yorum:

  1. hepsi de nefis görünüyor ellerinize sağlık,servis tabaklarınıza bayıldım markası nedir? bende beklerim bloğuma sevgiyle kalın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ediyorumm:) servis tabaklarım bernardo'dan.

      Sil