Pazartesi, Nisan 08, 2013

KÖRİLİ TAVUKLU ŞEHRİYE SALATASI

 
Salatayı öğün olarak gören benim gibilerdenseniz bu konuda bolca tarifim olacak inşallah. Bir arkadaşımda yiyip çok beğendiğim bir tarif. Yine tavuklu :)

KÖRİLİ TAVUKLU ŞEHRİYE SALATASI



Malzemeler
  • 1 tavuk göğsü
  • 2 litre su
  • 1,5 su bardağı arpa şehriye
  • 2-3 dal taze soğan
  • 1/4 demet maydanoz
  • 1 silme çay kaşığı köri
  • tuz
  • 2 kaşık sıvıyağ

Hazırlanışı
  • 1 litre su ile tavuk göğsünü haşlıyoruz. Haşlanan tavukları elimizle küçük parçalara ayırıyoruz.
  • Şehriyeleri 2 kaşık sıvıyağ ile kavuruyoruz. Rengi biraz dönünce üzerine 1 litre suyunu döküp haşlıyoruz. Haşlanınca suyunu süzüp soğuk sudan geçiriyoruz. Suyunu iyice süzmesi için süzgece alıyoruz. 
  • *Şehriyeleri kavurmamızın sebebi haşlandıktan sonra birbirlerine yapışmasını önlemek.
  • Şehriylerimizi süzgeçten başka bir kaba alıyoruz. 1 silme çay kaşığı köriyi ekleyip, köri her yerine eşit dağılana kadar iyice karıştırıyoruz. 
  • Ardından tavuk, maydanoz, taze soğan ve tuzunu ekleyip iyice karıştırıyoruz. 


Arada bir işten izin almak gerekiyormuş kafa dinlemek için. Her ne kadar çok kısa sürdü hiç bir şey anlamadım desem de çok iyi geldi.

Henüz laleler açmışken İstanbul'u gezmek çok güzel. Emirgan'a, Gülhane'ye takrar tekrar gitmeli bu zamanlarda. Sonra da Sarayburnu'nda güzel bir çay içmeli. Ben bu iznimde niye gitmedim bilmiyorum ama siz gidin :) Bu laleleri Üsküdar'da çektim. Renkler o kadar güzel ki seyretmekten bıkmıyorsunuz. Bugünün kasvetli havasını dağıtır belki biraz. 


 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder