Perşembe, Temmuz 25, 2013

Böğürtlen Soslu Muhallebi



Uzun bir aranın ardından herkese merhaba.

Ramazan geldi, iftar sofraları sahur sofraları peş peşe kuruluyor 16 gündür. 

Peki bizim evde durumlar nasıl? Durumlar vahim :))

Ya yemek yapamayıp akşamı geçiştirmeye çalışıyorum ya da yemek yapsam da aceleden ve tembellikten fotoğrafını çekemiyorum. Sonuçta ortaya çıkması gereken nefis ramazan menüleri falan hayal oluyor.

Bu atalete akşam bir son vereyim dedim. Allah'ın verdiği bir güçle mutfağa attım kendimi. Sanırsınız mantı açacağım, sarmalar saracağım, alt tarafı muhallebi yapacağım :) Ama bu ramazan mutfak bana o kadar zor geliyor ki o yüzden yaptığım bu muhallebinin yeri başka. Çok özel bir tarif bu tamam mı :))

İşte benim son iki haftalık durumum. Tembellik yine başa vurmadan tarifimi yazayım artık. Çok hafif ve lezzetli bir ramazan tatlısı bu. Hele böğürtlenlerin lezzeti ve yerken ağza gelen çıtır çıtır çekirdekleri benim için ayrı bir keyif. Hemen denemenizi tavsiye edip tarife geçiyorum.




Böğürtlen Soslu Muhallebi

Malzemeler

  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 3 yemek kaşığı pirinç unu
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 vanilya

Sosu için

  • 1/2 yarım kilo böğürtlen
  • 1/2 yarım su bardağı toz şeker

Hazırlanışı

Muhallebi için vanilya hariç tüm malzemeler karıştırılarak muhallebi pişirilir, ocaktan alınca vanilyası da eklenerek son kez karıştırılır. Sosu için robotumuza böğürtlenler ve şekeri alıp iyice karıştırıyoruz. Kaselere paylaştırdığımız muhallebinin üzerine sosu eşit şekilde döküp dilediğimiz gibi servis yapıyoruz. Buzdolabında 2 saat dinlenmesi yeterli. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder