Salı, Ağustos 27, 2013

Baklavalık Yufkadan Çıtır Börek


Hayırlı haftalar, hayırlı günler herkese.

Şimdi diyeceksiniz ki, bu nasıl bir blogger, insan ayda bir mi yayın yapar, olacak iş mi? 
Ben de diyeceğim ki, vardır bir sebebi elbet, hemen yargısız infaz etmeyelim :) Yakında çıkar kokusu :)

Akşam, canım patatesli börek istedi. Şöyle içi yumuşacık, dışı çıtır çıtır ağızda dağılan. Bunun için baklavalık yufka kullanmam gerektiğini biliyordum tabi ki. Ama eşim patatesli börek sevmediği için iç malzememiz peynir oldu. Çökelek, toz peynir değil de kahvaltılık yumuşak peynir kullanırsanız eğer çok lezzetli olacağı garanti bir tarif. Üstelik yapımı da hızlı ve zahmetsiz. Beni en çok cezbeden tarafından biri de bu zaten :)

Akşam böreği mideye indirmeden önce çekebildiğim fotoğraflar bunlar. Nasılda gözümüz dönmüşse, daha fazla çekemedim :)

Malzemeler

  • Baklavalık yufka (12 yaprak kullandım)
  • Kalıp beyaz peynir (Ekici beyaz peynir kullandım)
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağından 2 parmak eksik süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Tercihe bağlı susam ya da çörek otu


Hazırlanışı

Marketlerden bulabileceğimiz baklavalık ve böreklik diye satılan yufkalar genelde 44 adet ve üzerinde oluyor. Ben 12 yaprağını alıp, gerisini buzluğa attım. 
Fırın tepsisini yağlayın ya da yağlı kağıt serin. Bir kapta yumurta, süt ve sıvı yağı çırpın. Baklavalık yufkaların her birini önce ikiye katlayıp üzerine bu karışımdan sürün. Yufkanın kısa kalan kenarına biraz peynir koyup, yanlarını peynirin üzerine kapatıp, sarma sarar gibi sarın. Tüm yufkalar bitinceye kadar bu işlemi tekrarlayın. Küçük dikdörtgen börekler elde etmiş olacağız. Son olarak sıvı karışımdan böreklerin üzerine de sürüp, susam, çörek otu serpip önceden ısıttığımız 180-200°C lik fırına alıyoruz ve nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz. 
Tavsiye : Bizim gibi çay, domates, salatalık yanında 5 dakikada mideye indirebilirsiniz :)

Afiyetler olsun.

2 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Ellerine sağlık börek nefis. Bloğunu severek takip ediyorum. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Ben de bloğunu çok beğendim, takipteyim inşallah :)

      Sil