Perşembe, Eylül 26, 2013

Salçalı Pırasa Yemeği


Hayırlı sabahlar, hayırlı işler herkese.

Dün işten çıkıp eve giderken, İstanbul trafiğinin tüm azizliklerini yaşadım diyebilirim. Kalabalık metrobüs ve otobüs durakları, kalabalık otobüsler, trafik, dakikalarca otobüs beklemeler... Eve erken giderim diye ümitlenirken trafik ve ulaşımdaki sıkıntı beni canımdan bezdirdi. İstanbul'u çok seviyorum ama bu trafik ve yoğunluk insanı çileden çıkarıyor.

Eve haşatım çıkmış bir şekilde geldikten sonra, aslında yemek falan da yapasım yoktu ama ya Bismillah deyip attım kendimi mutfağa. Şöyle sıcak sıcak bir sebze yemeği istiyordu canım. Kış gelmeye yaklaştıkça sıcak yemek ve mandalina özlemi tarif edilemez :)

Pırasa yemeği genelde zeytinyağlı ve soğuk yenir ama ben salçalı sıcak halini de çok seviyorum. Eşim de sevdi. O halde tarifini de verebilirim diye düşündüm ;)


Salçalı Pırasa Yemeği

Malzemeler
  • 2-3 adet havuç
  • 2 adet pırasa
  • 1 büyük baş soğan
  • 3 yemek kaşığı pirinç
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 3-4 yemek kaşığı sıvı yağ
  • su, tuz, üzerine serpmek için sumak


Hazırlanışı

Soğanlar yemeklik doğranır ve sıvı yağ ile kavrulur, salça eklenerek biraz daha kavrulur. Doğradığımız havuçlar eklenip kavurmaya devam edilir. Biraz su eklenir (havuçlar daha geç piştiği için önceden yumuşaması sağlanır) Suyunu çekince pirinç ve pırasa da eklenerek kavurmaya devam edilir. Son olarak suyu ve tuzu eklenip kısık ateşte pişirilir. Ara ara kontrol edilir, suyunu çektikçe su ilave edilir. Üzerine sumak serpilerek servis edilir.

Afiyetler olsun ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder