Salı, Ağustos 13, 2013

Yumurta Salatası



Hayırlı sabahlar.

Bu sabah güne bir hadis ile başlayalım istedim. Peygamberimizin sözlerini her ne kadar kulağımıza küpe yapamasak da, ne kadar okur ne kadar çok işitirsek o kadar çok ona yakın oluruz diye ümit ediyorum.

“Bir kimse kardeşinin gıyabında dua ettiği zaman melekler, ‘âmin, aynısı sana da verilsin’ diye dua ederler.”

(Ebû Davud, Salât, 362)
 
Haşlanmış yumurtanın en sevdiğim hallerindendir yumurta salatası. Yeşillikler tadına tat katıyor bence, bir de nar ekşisi ya da limon varsa tamamdır. Benim zaten sevmediğim yiyecek çok azdır şükürler olsun. Yemeyi de yapmayı da seviyorum. 

Eğer kahvaltı sofranızda da yeşillk bulunsun istiyor ama onu nasıl tüketebileceğinize karar veremiyorsanız güzel bir deneme yumurta salatası. Bilmeyen yoktur heralde ama bakalım ben nasıl yapmışım.



Malzemeler

  • Kişi sayınıza göre yumurta
  • Göbek salatanın iç kısımları
  • Maydanoz
  • Tercihe bağlı yeşil soğan
  • Salatalık
  • Nar ekşisi ya da limon
  • Üzerine serpmek için sumak
  • Tuz, sıvı yağ

Yapılışı

Yumurtaları pişirme kabına alıp üzerlerini geçecek kadar su ekliyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra 4 dakika pişiriyoruz. 4 dakikada fotoğrafta da görüldüğü gibi benim en sevdiğim kıvama geliyorlar. Daha tok yumurtalar isterseniz 2-3 dk daha pişirebilirsiniz. Pişince kabuklarını soyup önce ikiye daha sonra 4'er eşit parçaya bölüyoruz.
Göbek salatanın iç kısmını, maydanozu ve yeşil soğanı doğrayıp tabağa alıyoruz. Yanlarına ya da içine salatalıkları dilediğimiz şekilde diziyoruz. En üste yumurtaları koyup sıvı yağını, tuzunu, limon ya da nar ekşisini ekliyoruz. En üste sumak serpip servis ediyoruz. Afiyet bal şeker olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder