Cuma, Kasım 08, 2013

Yoğurtlu Erişte/Makarna Salatası



Hayırlı Cumalar

İş yerinde arkadaşlarla yaptığımız nefis kahvaltıdan sonra bugünün güzel geçeceğine dair şüphem kalmadı :) Güzel başladı güzel bitsin inşallah.

Hazır böyle kendimi iyi hissediyorken, yazımı yazayım da bugün bloğum boş geçmesim dedim. Zaten sık sık paylaşım yaptığım yok, bari elimde bekleyen tarif varken onu da bekletmeyeyim diyorum :)

Gerçi bu tarifi eşim pek beğenmedi çünkü içinde mayonez vardı. Siz ister mayonezli isterseniz sadece yoğurtlu yapabilirsiniz. Ben yoğurtlu salatalara biraz da olsa mayonez eklemeyi seviyorum her ne kadar eşim sevmese de :) Eşim beğenmeyince bloğa koymaktan vazgeçmiştim ama kardeşim çok beğenince koymalıyım dedim. Zaten ben de mayonez ve bezelye sevmeyen bir adama sevdirmeye çalışmıştım salatamı, o sebeple bu sefer onun beğenisini şart koşmadım bloğa koymak için :)

Her zamanki gibi kolay ve lezzetli bir tarif. Hızlı, pratik ve elinizde ne malzemeniz varsa kullanabileceğiniz. Şu olmazsa olmaz diyebileceğim bir şey yok içinde. O sebeple de cüzdan dostu diyebiliriz :)


Yoğurtlu Erişte Salatası

  • 2 su bardağı erişte
  • 1 litre su
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • dilediğiniz miktarda bezelye, mısır, kornişon turşu, yeşil zeytin, patates ve varsa havuç
  • 2 su bardağı yoğurt, 3 kaşık mayonez

Hazırlanışı

Ben kayınvalidemin yaptığı kare kare kesilmiş makarnaları kullandım bu tarif için. Ama normalde erişte ile yaparım. Hazır makarna kullanmak yerine kesme makarna ya da erişteyle çok daha lezzetli oluyor aklınızın bir köşesinde bulunsun. 

Erişteleri su ve tuzla kaynatalım. Pişince ocaktan alıp suyunu süzelim. Biraz soğuk sudan geçirelim ki, yoğurtlayacağımız için yoğurt kesmesin.

Patates ve havucu da küp küp doğrayıp haşlayalım, ince ince doğradığımız diğer malzemelerle birlikte eriştemize ekleyelim. Ayrı bir kapta karıştırdığımız yoğurt ve mayonezi de ekleyip iyice karıştıralım. Dolapta 1 saat kadar beklemesi yeterlidir. Herkesin bildiği ve kendince farklı şekillerde yaptığı bu tarife bir yorum da benden olsun istedim. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder