Pazar, Ağustos 10, 2014

Fırında Makarna


Vay be, son posttan bu yana ne çok zaman geçmiş. Hamilelik, doğum, lohusalık, sütüm yetti mi arttı mı, gece uykularım kaçtı mı derken güzel kızım tam 5 aylık oldu. Çok şükür Allah'ıma bu günlere ulaştık. Ama şunu anladım ki anneye rahatlık yok. İlk zamanlar zombi gibi gezip kırkın çıkmasını dört gözle bekledim. Kırkın çıksın bak çok rahatlayacaksın dediler. Kırkımız çıktı baktım bi değişiklik yok. 3 aylık olsun da daha rahat edersin dediler, baktım yine değişik sıkıntılar, zorluklar. Ek gıdaya geçsin rahatlarsın, aman bi otursun yok emeklesin rahatlarsın... Yani anlayacağınız her kafadan bir ses çıkıyor ama herkes kendi yaşadığını tecrübesini anlatıyor. Bizim gibi acemi anneler de dört gözle o bahsedilen günlerin gelmesini bekliyor. Kimisi rahatlatmaya çalışırken kimi de insanın gözünü korkutuyor. En iyisi anneleri bırakalım yaşayıp öğrensinler her kafadan bi ses çıkmasın. Ben mesela kendi emzirme sıkıntılarımı anlatsam bir çok anne adayını emzirmeden soğutabilirim. O kadar zorlu bir süreçti ki hala kısmen devam ediyor.



Demem o ki anaya rahatlık yok bacılar :))

Ama kabul etmek gerekir ki büyüdükçe kolaylaşıyor Allah'ıma bin şükür.
Hem insan yavrusunun yüzüne bakınca tüm sıkıntılarını unutuveriyor. Hele o bebe, cilveli güler yüzlü bir şeyse Allah'ım insan onun zorluğunu seve seve kabulleniyor :)

Neyse, gelgelelim aylar sonra bloga dönmemin asıl sebebine :) Tarif vericem canım :)
Benim sıkça yaptığım, eşimin ve tadına bakanların beğendiği bir tarif. Denemeniz tavsiye edilir.

FIRINDA MAKARNA

Malzemeler

  • Yarım paket fırın makarna
  • 2 litre su
  • Tuz


Beşamel Sos için

  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • 3,5 su bardağı süt
  • Tuz, karaiber
  • Beyaz peynir tercihe bağlı (Ben yarım su bardağı kadar kullandım)


Üzerine

  • Kaşar peyniri 

Hazırlanışı

Makarnamızı suyla haşlayıp süzelim ve borcama alalım. Bir tencerede tereyağını ertip unu ekleyip kavuralım, sütünü, tuz ve karabiberini ekleyip kıvamını alana kadar pişirelim. Borcama aldığımız makarnaya beyaz peyniri ve beşamel sosu ekleyip karıştıralım. En üste kaşar peyniri rendesini de serpip 200 derece fırında kaşar peyniri nar gibi kızarana kadar pişirelim. İşte bu kadar. Afiyet şifa olsun.

2 yorum:

  1. elinize sağlık çok nefis görünüyor :D benim bebek de 1 yaşında.1 senedir ancak bugün güncelleme yapabildim.gerçekten çok yoğun günler yaşıyo insan.sizi çok iyi anlıyorum .sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu blog benim için bi terapi aslında. Her zaman olmasa da ara sıra bakıyorum, bir şeyler yapıyorum iyi geliyor :) Allah bağışlasın yavrunuzu, kolaylıklar versin.

      Sil