Salı, Nisan 28, 2015

Alaçatı - Kapı ve Pencere Aşkına!

Bu postta yemek, tatlı vs yok. Bu postta yazın habercisi yer mekan tavsiyesi bulabilirsiniz ancak.

Hafta sonu tatili için gittiğimiz İzmir'de en beğendiğim yer Alaçatı oldu. Zaten daha önce internette de araştırdığım ve gördüğüm kadarıyla da hem çok beğeniyor hem de çok merak ediyordum bu şirin yeri. Şirin dediysem, bence kalabalık olmadığında şirin. Ama yazın o kalabalıkta gidilir mi? Bence kesinlikle gidilmez, adım atacak yer kalmaz çünkü. Bu serin havada bile saat 12 den sonra iyice kalabalıklaşmıştı mekanlar.

Biz bu sene bahar bir türlü gelmediği için serin bir zamana denk geldik, bu yüzden yine de çok kalabalık değildi. Sabah 11 gibi vardığımızda sokaklarını turlamaya başladık ama etraf gayet sessiz ve bomboştu. Meğer sabah 11 e kadar trafiğe açık olan bu yer, 11 den sonra trafiğe kapatıldığı için ancak o saatten sonra insanlar dükkanlarını açıyor, dışarıya şirin ve renkli masalarını atıyor ve etraf hareketlenmeye başlıyormuş.

Gördüğünüz her bina ya butik otel ya da cafe/bar/restoran. Kahvaltı yapacak yer bulmak için sokakları arşınladıktan sonra google amcaya danışıp Demlik Cafe'ye gitmekte karar kıldık. Reçelleri ev yapımı, kahvaltısı güzel tavsiye ederiz. Ama 35 tl lik bir kahvaltı değil kesinlikle. Çeşit çok az malesef. Ama yine de tavsiye ederiz. Biz bir kişilik kahvaltı aldık yanına da ekstra bir şeyler alınca iki kişiye de gayet yetti.

Ha bir de Pazaryeri Camisinde öğlen namazı için abdest almaya cami tuvaletine gittim. Bu konuda hassasiyetim ve çokça mağduriyetim olduğu için dikkatimi çekti. Tuvalet değil sanki oturma odası :) Maşallah tuvaletleri temizleyen abla o kadar titiz ki her çıkanın ardından çamaşır suyu döküp yeri paspaslıyor. Her gelenden aldığı övgüleri de hak ediyor tabi ki. Bu da böyle bir anımdır :):):)

Velhasıl kelam; sahili olmadığı halde nasıl bu şekilde merkezileşip sahil kasabasını andırdığını anlamadığım bu güzel şirin beldeyi sakin bir zamanda ziyaret etmenizi tavsiye ederim. Hem ev aksesuarı alışverişi konusunda da çok şirin ve akdeniz tarzı şeyler bulabileceğiniz bir merkez.

Tavsiye bizden, tercih sizden :)