Cuma, Mayıs 22, 2015

Mantar Sote


Selamun Aleyküm,

Dedim ki şuracıkta bir de sıcak yemek fotoğrafımız olsun değil mi. Sürekli tatlı pasta börek nereye kadar. Sanki çok da yapıyorum ya :):) Hem instagramda da almış başını gidiyor tatlılar, içinden çikolata sosu akan sufleler filan. Valla sıkıldım artık hafif şeyler yemek gerek. Dondurma, karpuz yazın en güzel tatlıları mesela başka tatlıya hele de çikolataya bakar mıyım hiç? :)

Mantarı çok severim. Hafiftir, girdiği her yere de yakışır bence. E bence tabiki. Ama kocamca öyle değil. Ben de artık kendim için alıp yapacağım bundan sonra, kızıma da alıştıracağım ki babasına benzemesin bu konuda :)

Hafif, çoook lezzetli mantar sote tarifini denemek isterseniz tarifi aşağıdadır. Püf noktası yapılışında da belirttiğim gibi soğanın karamelize olmasındadır. Hani böyle birazcık dibi tutmuş gibi :) Deneyin pişman olursanız yazın bana burdan :)

MANTAR SOTE

Yarim kilo mantar
1 kuru soğan
5 adet salkım domates
5-6 adet çarliston biber
2 diş sarimsak (taze sarimsak da olabilir)
Tuz,karabiber,pulbiber


Sağani jülyen dograyip bol sıvıyağda karamelize olana kadar kavurun, işin püf noktası da burada, karamelize olan soğan yemeğe öyle bir lezzet veriyor ki on numara beş yıldız. Doğrayıp limonlu suda biraz beklettiğimiz mantarların suyunu sıkıp ekliyoruz, biraz kavurup ince ince doğradığımız biberleri ekliyoruz biraz daha karıştırıp ince doğranmış domatesleri ve sarımsağı ekliyoruz, tuz, karabiber ve pul biberini ekleyip biraz daha bu şekilde kavurup 1 su bardağı kadar su ekleyip ocağın altını kısıyoruz ve bu şekilde suyunu iyice çekene kadar uzun uzun pişiriyoruz. Lokum gibi pişmiş mantar sotemiz hazır. Afiyet olsun


İnstagram dan takip etmek isterseniz; Birkatrepınar tıklayın takipte kalın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder