Çarşamba, Şubat 03, 2016

Fırın Poşetinde Unlu Tavuk



Buralarda çok eski değilim ama bloga bir şeyler yazmayınca ya da arayı çok açınca kendimi kötü hissediyorum. Kimse okumayacak olsa bile bir şeyler yazmanın tadı bir başka. Zaten aslında kendim için yazdığımı, baktıkça da mutlu olduğumu görüyorum. Çok profesyonel değil belki ama elimden geldiğince kaliteli fotoğraflar paylaşıp, güvendiğim ve tabi ki denediğim, kendi yaptığım yemeklerin fotoğraflarını ve tariflerini paylaşıyorum. Bu yüzden içim de rahat. 

Burası benim tarif defterim. İleride de anı defterim olacak inşallah.

Bir kaç hafta önce yaptığım bu yemeği ancak yazma fırsatım oldu. Çok lezzetli olduğu için muhakkak paylaşmalıyım dedim. Ama üzerinden fazlaca zaman geçtiği için belki tarifini eksik yazarım diye korkuyorum. Tariften önce yazayım da kimsenin hakkına girmeyeyim. 

Ama malzemeler eksik olsa da fazla olsa da lezzetinden bir şey kaybedebileceğini düşünmüyorum. Tavuk ve patates, havuç bir arada nasıl lezzetsiz olabilir ki :)

FIRIN POŞETİNDE UNLU TAVUK

Malzemeler
  • 1 kilo tavuk but pirzola
  • 2 adet iri patates
  • 2 adet havuç
  • 4-5 diş sarımsak (ince doğranmış)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 tatlı kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Tuz, pul biber, kekik, defne yaprağı
Hazırlanışı

Havuç ve patatesi istediğiniz şekilde biraz kalınca doğruyoruz. Sos malzemelerini bir kapta karıştırıp havuç, patates ve tavuğa buluyoruz. İki tane fırın poşetine bölüştürüp ağızlarını kapatıyoruz, kürdanla 7-8 delik açıp önceden ısıtılmış fırında 220-250° C fırında iyice pişiriyoruz.

Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder