Cuma, Ekim 04, 2013

Bayat Ekmekleri Değerlendirme 2 / Köftelik Kurutulmuş Bayat Ekmek Unu


Hayırlı Cumalar

"Sonra muhakkak ki siz, ey dalâlet içinde olanlar, yalanlayıcılar! (Siz) şübhesiz bir ağaçtan, zakkumdan yiyecek olan kimselersiniz! Üstelik ondan karınları(nızı) dolduracak olanlarsınız! Onun üzerine de kaynar sudan içecek kimselersiniz! Hem de bir türlü suya kanmayan bir hastalığa yakalanmış develerin içişi gibi içecek olanlarsınız!  İşte dîn (hesab) gününde onların ağırlanışı böyledir! Sizi biz yarattık; o hâlde tasdîk etmeniz gerekmez mi?" (Vakıa 51-57)


Rabbim bizleri bu ayetlerde bahsedilen yalancılardan, dalalet içinde yüzenlerden eylemesin, ayırsın inşallah. Cumamız mübarek olsun. Allah'ın izniyle bugünü, onun rızasına uygun, kazanmış olarak geçirmeyi nasip etsin.

Çalışan insanlar, öğrenciler tüm hafta boyunca Cuma gününün gelmesini beklerler. Hakeza ev hanımları da öyle. Hafta sonu gelse, ailecek gezmelere çıkılsa, uzun uzun kahvaltılar yapılsa diye planlar yapılır, iç geçirilir. Benim için bu hafta da böyle geçti. Hiç bitmeyeceğini düşündüğüm pazartesiyi hatırlıyorum ve nasıl geldiğini anlamadığım cumayı. Bu hafta da bitsin, hafta sonu gelsin dinlenelim biraz diyerek aslında ömrümüz bitsin diye dua ettiğimizin farkında değiliz sanırım. Günler ne kadar hızlı geçerse, o kadar hızlı yaklaşıyoruz mutlak sona.

Bugün böylesine melankolik olmamın sebebi hem havalardan, hem de iş yerinde çok sevdiğim bir ablamın emekli olmasından kaynaklanıyor. Bir iki ay sonra emekli olmasını beklerken biz, bu hafta aniden işlemlerini tamamladı ve gidiyor. Bugün son kez yanımdaki masasında oturuyor belki de :(

Kendi adıma üzülürken onun adına seviniyorum. İnşallah hayırlı olur emeklilik onun için, planladıklarını yapabilir ve buradan ayrıldığı için hiç pişman olmaz.

Her firak bir vuslata gebe ise, her vuslat da ayrılık için geri sayım demektir aslında.

؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎؎

Melankolizmi bırakıp biraz da asıl mevzumuza dönelim :)

Evdeki bayat ekmekler benim için mutfaktaki en büyük sorunlardan biri. Hele ki misafirlerden arda kalanlar bir hafta yense bitmeyecek kadar çok oluyor bazen. Ne yapacağımı şaşırıyorum çoğu kez, Allah affetsin çoğu zaman küflenip çöpe gidiyor. Küflenmeden de atamıyorum. Sanki küflenip atınca günaha girmiyormuşum gibi :)

Bu ekmekler de misafir sonrası artan ve yenmeyen ekmeklerdi. Ne yapsam ne yapsam diye düşünürken aklıma, daha önce kayın validemin bana fırında kurutup hazırladığı köftelik kurutulmuş bayat ekmekler geldi. Ben de hemen uyguladım. Ekmekleri bu şekilde hem köftelerde hem de tatlılarda kullanabilirsiniz. Galeta unu yerine kullanmak da gayet tasarruflu bir yöntem. En kısa zamanda tatlı içinde kullanıp tarifini paylaşacağım inşallah :)



Köftelik Kurutulmuş Bayat Ekmek Unu Nasıl Hazırlanır?

Elinizdeki tüm ekmekleri dilim dilim küçülterek fırın tepsilerinize dizin. Tepsinizi yağlamanıza gerek yok. 200°C fırına atın ve üstleri kızarıp kuruyana kadar fırında tutun. Fırından çıkarıp biraz ılındırdıktan sonra ister elinizle ovalayın isterseniz benim gibi robota atıp çekin. İşte hepsi bu kadar. Hava almayacak vakumlu bir kaba ya da konserve şişesine koyup çok uzun süre bu şekilde muhafaza edebilirsiniz. Ben kayın validemin verdiğini konserve şişesinde buzdolabında 1 yıldan fazla muhafaza etmiştim :)

Umarım işinize yarar. 

Bayat Ekmekleri Değerlendirme 1 / Bayat Ekmek Pizzası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder