Perşembe, Ekim 03, 2013

Tart Görünümlü Muzlu Pasta - Kendini Tart Sanan Pasta :)


Yağmurlu, buz gibi bir İstanbul sabahından herkese merhaba.

Benim için sabah olalı çok oldu ama henüz uyanmamışlar ve yeni uyanmışların da sabahları hayrolsun inşallah. 
Benim de daha makul saatlerde uyanacağım günler gelecek diye düşünerek kendimi rahatlatıyorum şimdilik. Erken uyanmak güzel ama kışın henüz güneş ucundan bucağından bile kendisini göstermemişken evden çıkmak çok zor iş doğrusu. Karga ..unu yemeden derler ya, hah işte benim durumum öyle bir şey :)

Neyse inşallah kendimi bir kaç ay sonrası için teselli etmeye çalışıyorum en azından :)

Havalar soğuduğuna ve ben kendimi biraz daha iyi hissetmeye başladığıma göre, tatlı denemeleri, yeni tarifler gelebilir yavaş yavaş. Bu aralar maşallah diyeyim, her akşam en azından yiyecek bir şeyler hazırlıyorum :):) Bir ara işi o kadar abartmıştım ki, mutfağa girmek cepheye gitmek gibi zor geliyordu gözüme. Çok şükür o zamanları atlattım biraz biraz. 

Dün tarifini yazdığım ev yapımı iki renkli pudingden başka neler yapılabilir diye düşünmeyin. Ben düşündüm :) 
İşte bu kendini tart sanan pastanın kreması bu pudingden. 

Pasta yaparken çok sabırsızım. Kekini hemen çıkarıp kesmek, kremasını sürüp hemencecik süsleyip dolaba atmak istiyorum :) İşte o yüzden beni çok bekletmeyecek bir yöntem kullanmak istedim bu sefer. Bu fikri mutfak dili'nde gördüm ve çok beğendim. Bloğun sevgili sahibi çilekli bir pasta yapmış fakat ben çilek dönemini çoktaan kaçırdığım için muzlu denedim. Üstelik pandispanyası da pudingi de ev yapımı.

Gelgelelim tarife. Pandispanya için vereceğim ölçü tam olarak 30 cm lik tart kalıbına göre. Ne eksik ne fazla. Zorlasam bu kadar tutturamazdım :) Umarım dener, siz de beğenirsiniz.




Pandispanya Malzemeleri (30 cm lik tart kalıbı için)

  • 2 adet yumurta (en az 2 saat önce dolaptan çıkarılmış)
  • 1 çay bardağı + 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay bardağı un
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 2 yemek kaşığı kakao


Puding için bkz: Ev Yapımı İki Renkli Puding - Kakao hariç, diğer malzemelerle hazırlanır.

Üzeri İçin : Muz, fındık ve damla çikolata

Nasıl Yapılır?

  1. Pandispanyası için öncelikle yumurta ve şeker derin bir kaba alınarak mikser ya da çırpıcı ile en az 3-4 dk çırpılır. 
  2. Üzerine un, kakao ve kabartma tozu elenerek eklenir. 
  3. Malzemelerin karışması için çok az miktarda elle çırpılır. 
  4. Katı yağ ile yağladığımız ve unladığımız tart kalıbımıza kek harcı dökülür.
  5. Önceden ısıtılmış 200°C lik fırına verilir. 
  6. Kek kabarmaya başlayınca, kalıptan dışarı taşmasına mahal vermeden fırının ısısı 150°C ye düşülür. 
  7. 15-20 dk pişirdikten sonra kürdanla kontrol edilip fırından alınır. 
  8. Keki hemen kalıbından çıkarmaya çalışmayın yoksa parçalanabilir. Kolay çıkarmak için cahidejibek'ten denediğim formülü uygulayabilirsiniz. 
  9. *Tepsiyi temiz bir bez üzerine ters çevirip üzerine ıslak bez örtüp bekletin, terleyen kek daha kolay çıkacaktır. 
  10. Kekimiz, ılındıktan ve pudingimizi de hazırladıktan sonra kekin ortasındaki boş kısma pudingi yayıp, ılındıktan sonra dolaba atıyoruz. 
  11. Servis etmeden önce muz, fındık ve damla çikolata ile süsleyip servis ediyoruz.
  12. *Ben kullanmadım ama muzların üzerine jöle sürerek servis edebilirsiniz. Daha canlı ve lezzetli görünecektir.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder