Çarşamba, Nisan 24, 2013

Sütlü İrmik Tatlısı



Selamun aleykum

Evimdeyken dış dünyayla irtibatımı koparıyorum resmen. Ne facebook, ne twitter ne de bloğuma bakmıyorum pek. Arada telefondan bakıyorsam ne ala.

Geçtiğimiz bu dört gün de böyle oldu. Hafta sonu ve 23 Nisan’la birleşen bir günle birlikte dört günlük dinlencem çok iyi geçti şükür.  Sosyal medya ve bloğumla ilgilenmedim pek. Zaten yeni post olmayınca ziyaretçi de pek olmuyor.

E zaten çok yeniyiz, öyle binlerce takipçim yok ki aklım bloğumda kalsın :)

Bugün tarif defterime yeni bir tatlı daha ekledim. Normalde içinde Hindistan cevizi yok ama ben yakışacağını düşünüp ekledim, fakat irmiğini azaltmayınca tatlı da haliyle biraz sert oldu. Bir dahakine ölçülerle daha çok oynayarak Hindistan cevizlisinin de tarifini vereceğim inşallah ama şimdiki tarifimiz sade sütlü irmik tatlısı.

Şefin tavsiyesi :) bu tatlı tek başına yenebilecek türden bir tatlı değil aslında, o yüzden yanında ekşimsi meyveler, kiraz, böğürtlen, çilek ve dondurmayla lezzetini katlayabilirsiniz. Servisinizi bu şekilde yapmanız naçizane tavsiyemdir.


Sütlü İrmik Tatlısı

Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı irmik
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket vanilya

 Yapılışı

Tüm malzemeler bir tencereye eklenip, karıştırılıp kıvamını bulana kadar 1-2 dakika kaynatılır. Ocaktan alınca vanilyası eklenip karıştırılır. Dondurma kuplarımıza ya da eğer kaseye koyup ters çevirip servis yapmak istiyorsanız içi biraz ıslak bırakılmış kaselerimize doldurulur. Ilınınca buzdolabına alınır. Soğuyunca yanında arzunuza göre meyve, dondurma ile servis edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder