Perşembe, Ekim 30, 2014

ÇİKOLATALI TRUFF




Başka bir tarifle gelmeyi düşünürken bu trufflar çıktı karşıma. En son bunları yaptığım için en azından unutmadan, hevesim kaçmadan bloga eklemeliyim dedim. Bu aralar instagramda daha çok vakit geçiriyorum, bloguma yeterli ilgiyi gösteremiyorum. Beni instagramdan da takip edebilirsiniz http://instagram.com/birkatrepinar


Mutfakla aramı düzeltmeye başladım şükür. Bir çok şey yapıyorum ama doğru düzgün fotoğraflarını çekmediğim için ya da yazmaya vakit ayırmadığım için burada yayımlayamıyorum. İnşallah hepsini yavaş yavaş buraya da ekleyeceğim.

Yapımı kolay, malzemesi az bir tarif. Truff yapmanın bir çok yolu var. Ben bu seferinde çikolata kullandım. Çikolata kullanmadan kakaolu kekinizle yine kakao ekleyerek de güzel trufflar yapabilirsiniz. Krema da aynı şekilde olamasa da olur. Onun yerine de süt ve tereyağı kullanılabilir diye düşünüyorum.

Uzatmadan gelelim tarife. Biz bu sefer çikolatalı kremalı truff tarifini verelim. Nasip olursa diğer versiyonlarını da yaparız :)



ÇİKOLATALI TRUFF

Malzemeler
  • Hazır ya da evde yaptığınız sade ya da kakaolu kek - orta boy
  • 1 kutu hazır çiğ krema
  • 2 paket çikolata - ben 80 gr lık sütlü çikolata kullandım Bim'den Buono :))
Hazırlanışı
  • Kekimizi elimizle parçalayıp iyice ovalıyoruz.
  • Çikolataları cezve ya da bir kaba kırıp benmari usulü eritmek için ocağa alıyoruz. Ocağın diğer gözünde kremayı kaynatmadan ısıtıp çikolataların üzerine döküyoruz, çikolatalar iyice eriyene kadar karıştırıyoruz. 
  • Erittiğimiz çikolatayı kekin üzerine döküp kaşık yardımıyla iyice karıştırıyoruz. Cıvık olursa biraz daha kek ya da petibör bisküvi ekleyebilirsiniz. Katı olursa da süt ekleyebilirsiniz.
  • Buzdolabına koyup 2-3 saat dinlendiriyoruz ki kolayca şekil verebilelim.
  • Elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlıyoruz, Hindistan cevizi ya da çekilmiş cevize bulayıp servis tabağına alıyoruz. Kürdan batırarak servis yapabilirsiniz.
afiyet şifa olsun :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder